Netwerk van liefde

Nieuw: Diaconale kalender 2023-2024

Door: Bisdom Rotterdam donderdag 01 december 2022

Diaken Jos van Adrichem presenteert de diaconale kalender bij de uitreiking van het Elisabethcertificaat op 26 november. (Foto: Bisdom Rotterdam)

De diaconale kalender biedt twee jaar lang diaconale inspiratie

Bij het bisdom Rotterdam is de diaconale kalender 2023-2024 verschenen. De diaconale kalender werd op 26 november uitgereikt aan twintig diaconale projecten die op die dag een Elisabethcertificaat ontvingen. De kalender werd daarnaast verstuurd binnen het bisdom.

De diaconale kalender werd verzonden aan alle parochies, pastorale beroepskrachten, PCI-bestuurders en diaconaal betrokkenen in het bisdom Rotterdam. Hij is voor de kalenderjaren 2023-2024 en biedt zo twee jaar lang diaconale inspiratie.

Erin opgenomen zijn de diaconale projecten die een Elisabethcertificaat ontvingen en foto’s van de projecten. Per maand zijn ook diaconale heiligen opgenomen en belangrijke dagen in de Kerk, zoals de Wereldziekendag, de Werelddag voor de zorg voor de schepping, de Werelddag van de Armen en bijvoorbeeld ook de Werelddag voor grootouders en ouderen.

Foto: Bisdom Rotterdam