Nieuwe uitnodiging voor de zomerkampen

Door: Bisdom Rotterdam maandag 13 maart 2023

Foto: Dmytro via Pexels

De uitnodiging voor de zomerkampen is vernieuwd

De uitnodiging voor de zomerkampen is vernieuwd. Voorgaande jaren werden posters en fysieke flyers verspreid via de parochies. Daarvoor is nu een digitaal alternatief ontwikkeld. De digitale folder is eenvoudig te verspreiden naar de jonge doelgroep: de deelnemers en hun ouders/verzorgers. De folder sluit bovendien aan op een eveneens digitaal aanmeldformulier.

Vorig jaar namen in totaal 75 kinderen, tieners en jongeren deel aan de zomerkampen. Zij ontvingen al de link naar het online aanmeldformulier en daarop volgden de eerste aanmeldingen al snel.

Om de zomerkampen onder de aandacht te brengen van nieuwe deelnemers, is naast de folder een zomerse vakantiekaart gemaakt. Parochies ontvangen hiervan exemplaren voor verdere verspreiding. De kaart zal ook worden uitgedeeld in mei tijdens de Vuurdoop! voor vormelingen. Overigens is voor de parochiebladen een advertentie gemaakt en toegestuurd via de secretariaten van de parochies.

Naast de parochies ontvangen ook PCI’en in het bisdom enkele vakantiekaarten. Met de kaarten kunnen ook zij deelnemers uitnodigen. PCI’en in het bisdom maken, wanneer het nodig is om ouders/verzorgers financieel te ondersteunen, de deelname van kinderen uit parochies mee mogelijk. En ook de DCI ondersteunt de kampen, waardoor de kosten voor deelname laag kunnen worden gehouden.

Ook particuliere giften zijn welkom. De zomerkampen worden mogelijk gemaakt door de inzet van veel (jonge) vrijwilligers. Zo waren er vorig jaar 23 kampleiders. Op de digitale folder is daarom ook informatie opgenomen over het meehelpen met een gift.

De zomerkampen vinden plaats van 9 tot en met 15 juli en hebben als thema: “Dat had je gedroomd!” Het thema (het verhaal van Jozef uit Genesis 37) wordt voor de verschillende leeftijden uitgewerkt met catechese, sport en spel.

Zie ook op deze website bisdomrotterdam.nl/zomerkampen
Mail voor vragen naar jong@bisdomrotterdam.nl
En lees ook Zomerkampen 2023: Dat had je gedroomd! (bericht d.d. 5 februari 2023)