Zomerkampen 2023: Dat had je gedroomd!

Door: Bisdom Rotterdam zondag 05 februari 2023

Foto: Bisdom Rotterdam

Zomerkampen voor kinderen, tieners en jongeren

Op dinsdag 31 januari kwam de leiding van de zomerkampen van het bisdom bij elkaar om de kampen voor te bereiden. De zomerkampen zijn voor kinderen, tieners en jongeren. Ze hebben dit jaar als thema: Dat had je gedroomd! De zomerkampen 2023 vinden plaats van 9 t/m 15 juli.

De zomerkampleiding zegt over het thema dat voor dit jaar is gekozen: “‘Dat had je gedroomd’ krijg je soms te horen als je iets niet krijgt wat je graag zou willen hebben, of als iets niet gaat op de manier zoals jij dat graag zou willen. Jozef krijgt dat van zijn broers te horen als hij hen over zijn dromen vertelt. Ze willen niets van zijn dromen weten.” In Genesis 37 staat beschreven wat er dan gebeurt: zijn broers gooien hem in een put en verkopen hem. “Maar jaren later komt Jozef terug in hun leven en ontdekken zij dat zijn dromen werkelijk uitgekomen zijn.”

Het thema wordt voor de verschillende leeftijden uitgewerkt met catechese, sport en spel. “We gaan in op de bijbel en verbinden het thema met deze tijd”, aldus de kampleiding. “Een week zomerkamp bestaat uit leuke en uitdagende onderdelen: logeren in een scoutinggebouw, sport en spel en gezamenlijke maaltijden en activiteiten. De kinderen, tieners en jongeren beleven dit met vrienden die ze al hebben en maken ook nieuwe vrienden bij de spellen, activiteiten, het samen bidden en met elkaar spreken over het geloof.”

Parochies ontvangen dit voorjaar een (digitale) folder om kinderen, tieners en jongeren uit te nodigen voor de zomerkampen. De zomerkampleiding hoopt er met veel deelnemers weer een mooi kamp van te maken, omdat het niet alleen een hele leuke week is (de zomerkampen zijn dit jaar “een droom die uitkomt”), maar ook een belangrijke week vanwege het contact met leeftijdgenoten uit andere parochies.

Elke zomer wordt overigens ook het Willibrordkamp georganiseerd. Dat gebeurt door vrijwilligers van de parochie Maria Sterre der Zee voor kinderen van 8 t/m 12 jaar uit met name de Haagse Schilderswijk.

Helpt u ook mee?

Vorig jaar namen in totaal 75 kinderen, tieners en jongeren deel aan de zomerkampen en 23 kampleiders. Helpt u ook mee? U kunt de zomerkampen van het bisdom steunen met een financiële bijdrage. Ook de PCI’en van parochies helpen mee om de deelname van kinderen, tieners en jongeren mogelijk te maken. De kosten voor deelname zijn € 130 à € 150. Maak uw bijdrage over op RK Bisdom Rotterdam: NL30 INGB 0000 4643 04 onder vermelding van Fonds ‘Vrienden van de Vuurdoop’. Uw gift voor de zomerkampen is van harte welkom!

Uw gegevens

Als u de bovenstaande velden niet invult, doneert u anoniem.

Met een bedrag van: