Netwerk van liefde

VIDEO Rotterdamse St. Caeciliakerk heeft een buurtdeelkastje

Door: Bisdom Rotterdam woensdag 08 februari 2023

Het buurtdeelkastje aan de St. Caeciliakerk. (Foto: bisdom Rotterdam)

Het buurtdeelkastje is een voorbeeld van een diaconale actie voor de Veertigdagentijd

In Rotterdam-Alexander hangt aan de St. Caeciliakerk een buurtdeelkastje. Twee mensen die daarbij betrokken zijn vertellen erover. De kerk is onderdeel van de St. Christoffel parochie.

Piet Timmermans is dienstverlener diaconie bij het bisdom Rotterdam. Hij nodigt parochies en PCI’en uit voor een diaconale actie voor de Veertigdagentijd: “Op dit moment is er in de samenleving behoefte aan laagdrempelige hulp. Op allerlei plekken zijn buurtkastjes ontstaan. De kastjes met voedsel voorzien in een behoefte. Er is behoefte aan houdbare levensmiddelen en verzorgingsproducten. De kastjes zijn een uitkomst voor de mensen die er gebruik van maken. En ze zijn er in alle soorten en maten.”

Bekijk de video: