Netwerk van liefde

Zalig Kerstmis en Gezegend Nieuwjaar!

Door: Bisdom Rotterdam vrijdag 22 december 2023

Illustratie: Merel van Lamoen

We ontdekken dat de Heer zozeer van ons houdt dat Hij zich bij ons voegt

Bisschop Van den Hende, de bisdomstaf en bisdommedewerkers, en rector Broeders en de staf en studenten van Vronesteyn wensen u een Zalig Kerstmis en Gezegend Nieuwjaar!

De gezamenlijke kerstkaart van bisschop Van den Hende en rector Broeders staat stil bij het feit dat het met Kerstmis precies 800 jaar geleden is dat Franciscus van Assisi in het stadje Greccio een levende kerststal liet inrichten.

Op de kaart is daarom een korte tekst opgenomen van paus Franciscus over de kerststal:

“De kerststal is in feite als een levend evangelie dat oprijst uit de pagina's van de Heilige Schrift. We ontdekken dat de Heer zozeer van ons houdt dat Hij zich bij ons voegt, opdat ook wij ons met Hem kunnen verenigen” (Admirabile signum: Het wonderschone teken van de kerststal, 2019).

Met de kerstkaart vragen bisschop Van den Hende en rector Broeders uw steun voor de opleiding van priesters en diakens. Voor het kerkelijk leven in de parochies van het bisdom Rotterdam worden nieuwe priesters en diakens opgeleid via centrum Vronesteyn. Priesters en diakens zetten zich in voor de verspreiding van de blijde boodschap. Wilt u met Kerstmis hun opleiding steunen?