Algemeen nieuws

Nieuwe Tussenbeide ‘Jaar van Gebed in volle gang’

Door: Bisdom donderdag 15 maart 2018

Schildering Christus Koning in de HH. Laurentius en Elisabeth Kathedraal. (Foto: Peter van Mulken)

Jaar van Gebed in volle gang

“Voor ons als netwerk van liefde is het nodig om dagelijks ons doen en laten te begeleiden en te versterken met gebed”, schrijft Mgr. Van den Hende in het openingsartikel van de nieuwe Tussenbeide. Het artikel heeft als titel ‘Jaar van Gebed in volle gang’.

In dit paasnummer besteedt Tussenbeide aandacht aan de gebedskaart die sinds Aswoensdag verspreid wordt in het bisdom. Daarnaast staan meerdere activiteiten aangekondigd voor het Jaar van Gebed: een rozenkrans-estafette, een geloofsgesprek op tv over bidden en Palmzondag/Wereldjongerendag, ‘Zondag van de Goddelijke Barmhartigheid’ en bidden voor roepingen op Roepingenzondag.

Tussenbeide brengt met een fotocollage de actie Kerkbalans in beeld op de verschillende plekken in het bisdom. Ook is er aandacht voor de bijeenkomst van diakens met Mgr. Van den Hende over de diaconale dimensie van het gebed. Diaken Pier Tolsma: “Het gebed is de bron en de motor van het diaconale handelen. Door ons te verbinden met Christus wordt enerzijds voorkomen dat we denken het op eigen kracht te kunnen en anderzijds vervallen we niet in een berustende houding van het wordt toch niets.” Andere artikelen in deze Tussenbeide gaan over: de Vastenactie 2018, zorg voor ouderen, een babyhuis in een kerkelijk pand in Leiden en het vijftigjarig bestaan van jongerenkoor PaMa.

Deze editie kondigt ook de priesterwijding van Daan Huntjens aan. De wijding vindt plaats op 2 juni tijdens een eucharistieviering die om elf uur begint in de HH. Laurentius en Elisabeth Kathedraal te Rotterdam.

“Dit paasnummer van Tussenbeide laat opnieuw activiteiten en gebeurtenissen zien die in ons bisdom worden ondernomen en plaatsvinden. Graag vraag ik daarvoor uw gebed. Bidt u mee?” aldus Mgr. Van den Hende in zijn openingsartikel.