“24 uur voor de Heer” in het bisdom Rotterdam

Door: Bisdom Rotterdam dinsdag 03 maart 2020

Foto: Ramon Mangold

Een poster nodigt uit om deel te nemen aan de “24 uur voor de Heer”

“Laat u met God verzoenen” is in het bisdom Rotterdam het thema van de “24 uur voor de Heer” van vrijdag 20 maart op zaterdag 21 maart. Het bisdom verspreidt een poster, waarop de plaatsen zijn vermeld die hebben aangegeven mee te doen met de “24 uur voor de Heer”.

Het thema van de “24 uur voor de Heer” in het bisdom Rotterdam is ontleend aan de boodschap van paus Franciscus voor de Veertigdagentijd. Deze heeft als titel: “Wij smeken u in Christus’ naam: laat u met God verzoenen!” (2 Korintiërs 5, 20). “Wij moeten het feit dat de Heer ons nogmaals een tijd biedt die gunstig is voor onze bekering, nooit als vanzelfsprekend beschouwen”, schrijft de paus in zijn boodschap.

De “24 uur voor de Heer” nodigen ertoe uit het sacrament van boete en verzoening te vieren in een context van eucharistische aanbidding. Parochianen zijn van harte uitgenodigd om aan te sluiten bij de plekken die aangegeven hebben mee te doen en die op de poster staan.

Bij de “24 uur van de Heer” kan gebruik worden gemaakt van de inspiratietekst: In de stilte komt er ruimte voor het Woord van God. De tekst, die een bewerking is van de catechese van paus Franciscus op Aswoensdag, wordt met de poster verspreid vanwege het diocesane Jaar van het Woord van God. De tekst kan worden vermenigvuldigd, of worden gedownload en geprint vanaf bisdomrotterdam.nl/woordvangod.

Parochies, parochiekernen en religieuze communiteiten die ook nog meedoen met de “24 uur voor de Heer”, kunnen dit doorgeven aan persencommunicatie@bisdomrotterdam.nl. De informatie wordt dan overgenomen in de agenda op de bisdomwebsite.