Het Economaat verzorgt de financieel-economische bedrijfsvoering, houdt toezicht en geeft ondersteuning

Het Economaat is verantwoordelijk voor de financieel-economische bedrijfsvoering van het bisdom en houdt toezicht op de zogenoemde rekenplichtige besturen: parochies, parochiƫle caritasinstellingen en overige kerkelijke instellingen. Tot de toezichthoudende taak behoren onder meer het afgeven van bisschoppelijke machtigingen (bijvoorbeeld bij renovatie van kerkgebouwen) en het goedkeuren van begrotingen en rekeningen en verantwoordingen. Verder ondersteunt het Economaat parochies en andere instellingen, onder meer met advies op administratief, juridisch en financieel-economisch gebied (bijvoorbeeld bij de aan- en verkoop van onroerende zaken, subsidies, personele aangelegenheden et cetera).

Algemene contactgegevens
T: 010-2815171
F: 010-4367190
E: administratie@bisdomrotterdam.nl

Voor de medewerkers van het economaat zie onder 'Bisdom Rotterdam' op deze website.

Het Economaat brengt een digitale nieuwsbrief uit. Aanmelden is eenvoudig en kan via een speciaal daarvoor gemaakte internetpagina. Abonnees kunnen, eenmaal ingeschreven, hun profiel altijd bijwerken of zichzelf desgewenst ook uitschrijven.