Activiteiten voor jongeren in het bisdom Rotterdam

Elk jaar worden er activiteiten georganiseerd voor jongeren in het bisdom Rotterdam. Het diocesane programma heeft elke maand de Tour of Faith en ook voor de jongerenbedevaart naar Banneux ben je uitgenodigd. Naast het aanbod in parochies zijn deze bisdombrede activiteiten een manier om nog meer leeftijdsgenoten te ontmoeten die ook bij de Kerk betrokken zijn.

Zie ook de agenda op deze website voor de data met de locaties. En meld je aan voor de nieuwsbrief jeugd & jongeren. Of voor de whatsapp-groep via jong@bisdomrotterdam.nl.

Tour of Faith

Tour of Faith is de maandelijkse ontmoeting voor jongeren (16-30 jaar) in het bisdom Rotterdam. Je viert deze zondag de eucharistie met de bisschop als celebrant, hebt een geloofsgesprek en sluit af met een gezamenlijke (brood)maaltijd. De eucharistieviering begint om 15.00 uur. Het programma eindigt rond 18.30 uur. Elk jaar is er op de Wereldjongerendag een speciale editie van Tour of Faith met een uitgebreid programma. En voor Pasen en Kerstmis is er gelegenheid om het sacrament van boete en verzoening te ontvangen.

Jongerenbedevaart Banneux

In 1933 verscheen Maria in Banneux aan Mariette. Ze maakte zich bekend als de 'Maagd der Armen' met de boodschap om het lijden te verlichten voor de zieken van alle natiën. Iedereen is uitgenodigd die boodschap uit te dragen. Op deze bedevaart doe je dat heel concreet door ouderen en zieken in een rolstoel te duwen en met hen contact te maken. Jongeren die eerder deelnemen aan de bedevaart reageren enthousiast: “Door liefde te geven, ontvang je hier veel liefde terug”, zegt bijvoorbeeld iemand. En “Ik kan hier over alles nadenken en in alle rust bidden.” De jongerenbedevaart is een mix van samen het geloof beleven, ontspanning en dienstbaar zijn.

Voor de bus zijn er verschillende opstapplaatsen in het bisdom Rotterdam. Neem voor meer informatie contact op met de organisatie via: jbbrotterdam@gmail.com