Wereldjongerendagen

WJD@Home en de Wereldjongerendagen

Op de Wereldjongerendagen (WJD) ontmoet je leeftijdsgenoten van over de hele wereld die ook geloven en bij de Kerk betrokken zijn. In de tussenliggende jaren wordt een WJD@Home gehouden in Nederland.

De eerstvolgende WJD vinden plaats in Lissabon in 2023. De internationale WJD zijn het grootste jongerenevenement ter wereld!

De WJD@Home ondertussen zijn de perfecte opstap naar de WJD in 2023 in Portugal, omdat je er nieuwe vrienden kunt maken en oude bekenden weer ziet. Er is een catechese van de bisschoppen, er zijn eucharistievieringen, een avond van barmhartigheid en het programma heeft allerlei inhoudelijke en creatieve workshops.

Zie de agenda op deze website. En meld je aan voor de nieuwsbrief jeugd & jongeren. Of voor de whatsapp-groep via jong@bisdomrotterdam.nl.

• Lees nu de WJD-special van Tussenbeide

Door: Bisdom Rotterdam maandag 25 september 2023

Tussenbeide staat in een WJD-special uitgebreid stil bij de bijzondere bedevaart die ruim tachtig jongeren uit het bisdom deze zomer maakten. Ze reisden samen met bisschop Van den Hende in tweeëneenhalve week naar de Wereldjongerendagen in Lissabon.

• WJD: Foto’s voor parochiewebsites en parochiebladen

Door: Katholiekleven.nl vrijdag 11 augustus 2023

Op de website van katholiekleven.nl zijn vijf foto’s van de Wereldjongerendagen beschikbaar voor parochiebladen en parochiewebsites.

• WJD: Bisschop kiest foto van de dag

Door: Bisdom Rotterdam donderdag 10 augustus 2023

Op 24 juli stappen de jongeren uit het bisdom Rotterdam op de bus voor de Wereldjongerendagen in Lissabon. Bisschop van den Hende reist met hen mee. De bisschop zal op verschillende momenten tijdens de WJD-reis een ‘foto van de dag’ kiezen.

• WJD Terugreis en alle deelnemers nog eenmaal samen

Door: Bisdom Rotterdam woensdag 09 augustus 2023

Op maandag 7 augustus vertrekken de bussen vanuit Lissabon voor de terugreis. Die avond overnachten Rotterdamse WJD’ers in het Dominicaanse klooster in Caleruega. De dag erop is de slotmis in Bordeaux.

• WJD: Podcast bisdom Rotterdam

Door: Bisdom Rotterdam maandag 07 augustus 2023

De reis naar de Wereldjongerendagen in Lissabon begon voor deelnemers uit het bisdom Rotterdam op 24 juli. Tijdens de reis werden podcasts gemaakt.