Consulenten Kerkbalans

Het bisdom Rotterdam heeft een Actie Kerkbalans Service om parochies te ondersteunen bij geldwerving

Bij de Actie Kerkbalans Service van het bisdom Rotterdam kunt u terecht voor hulp bij de geldwerving voor uw parochie(kern). Wat kunnen wij voor u betekenen?

• Laat uw Kerkbalansbrief beoordelen op inhoud en vorm.
  • Laat een persoonlijke folder ontwerpen in de huisstijl van actie Kerkbalans. Wanneer u hiervan gebruik wilt maken, kunt u een e-mail sturen naar kerkbalans@bisdomrotterdam.nl.
  • Ondersteuning bij uw actieplan en/of startmoment van actie Kerkbalans in uw parochie, zoals het organiseren van een ‘rode loper’-moment.
  • Ondersteuning bij de evaluatie van uw actie.
  • Ondersteuning voor parochiesecretariaten bij het gebruik van Docbase en Exact. De Actie Kerkbalans Service geeft desgevraagd een presentatie in uw parochie over het gebruik van deze softwarepakketen voor alle vrijwilligers en beroepskrachten die ermee werken. Naast de presentatie is er ruimte voor het stellen van vragen. De presentatie kan op locatie gehouden worden of online.
  • Beantwoording van vragen over Docbase en Exact per e-mail.
  • Ondersteuning bij digitaal collecteren in uw parochie met de Givt-app. Zie voor meer informatie ook het artikel over de pilot digitaal collecteren met de Givt-app.
  • Ondersteuning om aandacht te vragen voor nalatenschappen in uw parochie. Zie voor meer informatie ook de webpagina over nalaten aan de Kerk.
  • Meet & greet ontmoetingen voor inspiratie en uitwisseling.

U kunt voor al deze mogelijkheden contact opnemen met de Actie Kerkbalans Service door een e-mail te sturen naar: kerkbalans@bisdomrotterdam.nl

Bekijk hieronder de video van het 'rode loper'-moment bij de start van actie Kerkbalans in Noordwijkerhout: